MOSKVA SÁDHANÁ

Hodně z vás se mě mezi dveřmi zvídavě ptá, co jsem vlastně dělala v Moskvě a jaké to bylo.

Tedy, bylo to mocné, Moskva je mastodont a má i svou poetickou tvář a bohatou mimiku.

Nepotkala jsem zde kocoura Behemota z mého oblíbeného románu, ale potkala jsem mnoho jiných, magicky realistických souvislostí mezi městem a lidmi, jógou vnější a vnitřní.

Stejně pestrá byla spleť osobních motivací, která mě sem přivedla. Směsice pragmatických důvodů a zcela iracionálních pohnutek. Pokračovat ve čtení „MOSKVA SÁDHANÁ“

ŠARÍRA UPASÉVÁ: BOŽSKÉ TĚLO

Jedním z nosníků mého dnešního přístupu k jóga terapii, je zdánlivě jednoduchá teze, že lidské tělo funguje jako projekční plocha. Tedy plátno, na kterém se přehrává velké množství jemných scénářů na pozadí. Ne vždy ale za děním, které máme zrovna před očima, hledáme scénaristu, ne vždy dohlédneme k záměru režiséra a někdy si ani neuvědomíme, že vzadu existuje něco promítačka.
Pokračovat ve čtení „ŠARÍRA UPASÉVÁ: BOŽSKÉ TĚLO“

LIBIDO: PSYCHOLOGIE SLASTI (V PERSPEKTIVĚ ČAKRA JÓGY)

Co mají společného Freud, Jung, cíle buddhistické sanghy a psychicko-fyziologický kšétram (pole) druhé čakry? V jistém ohledu vše, v jiném jen něco málo. Obě varianty mohou být zajímavé. Začněme zvolna. Tento text pojednává o principu slasti, potřebě spokojenosti a uspokojení, jako jedné z hlavních vnitřních dynamik, které ovlivňují anaše životy. A také o tom, kde a jak se tuto potřebu snažíme obvykle naplnit.
Pokračovat ve čtení „LIBIDO: PSYCHOLOGIE SLASTI (V PERSPEKTIVĚ ČAKRA JÓGY)“

VIVÉKA ARTHA: JÓGOVÝ UČITEL NEBO JÓGOVÝ MUČITEL?

Rozhodla jsem se po čase sepsat další, tak trochu nepopulární zamyšlení. Tentokrát na téma toho, co bychom my jógoví učitelé neměli opomínat a co byste vy, jógující, měli ve svém vlastním zájmu s dostatečnou měrou pozornosti vnímat tak, abychom ve prospěch našich vzájemných a smyslu-plných vztahů, dokázali rozlišovat zrno od plev. Čtenáři, kteří mě neznají, nechť počítají s místní přítomností lehké nadsázky i vážného záměru.
Pokračovat ve čtení „VIVÉKA ARTHA: JÓGOVÝ UČITEL NEBO JÓGOVÝ MUČITEL?“